|
Estudios de posgrado:
-
Ph.D. Rhetoric and Composition, 2021 [Doctorado en Retórica y Composición]. University of Texas at El Paso (UTEP)
-
Master of Arts in Spanish Literature and Linguistics, 2012 [Maestría en Literatura y Lingüística del Español] New Mexico State University (NMSU)
-
Master of Business Administration in Marketing, 2003 [Maestría en Administración de Empresas con especialización en Mercadotecnia], University of Phoenix (UoP)
Últimas publicaciones:
-
Rivera, N. K. (2024). The rhetorical mediator: Understanding agency in Indigenous translation and interpretation through Indigenous approaches to UX research. Utah State University Press.
-
Rivera, N. K. (2024). Carrying meaning, bridging worlds: Indigenous language localization in Western courts. IEEE International Professional Communication Conference (ProComm), Pittsburgh, PA, USA. (Premio 2024 James M. Lufkin al mejor artículo de la conferencia internacional ProComm. Otorgado por: IEEE International Professional Communication Conference (ProComm))
-
Rivera, N. K. (2024). Online design thinking and community-based learning: Co-designing an Indigenous curriculum to help redress language marginalization. Programmatic Perspectives, 14(2), 88-119. https://programmaticperspectives.cptsc.org/index.php/jpp/article/view/53
Redes a las que pertenece:
-
Association for Computing Machinery (AMC) Special Interest Group on Design of Communication (SIGDOC)
-
Association of Teachers of Technical Writing (ATTW)
-
Council for Programs in Technical and Scientific Communication (CPTSC) – Miembro del comité de selección de la beca de diversidad para estudiantes de posgrado
-
Latin American Studies Association (LASA)
-
Modern Language Association (MLA) – Miembro del comité ejecutivo del foro MLA de historia y teoría de la composición, 2025-2029.
-
National Council of Teachers of English (NCTE) / Conference on College Composition & Communication (CCCC) – Miembro del comité para la rendición de cuentas de la inclusión y equidad, 2024-2025.
-
Miembro del consejo editorial de la revista académica Technical Communication & Social Justice
|
|